woensdag 19 december 2012

Gehaakte textiel garen tas...


Deze week was ik bij de welbekende goedkope winkel A....n
op zoek naar calque papier....wilde ook plaatjes printen net Nelleke 
gedaan had.
Maar....geen calque papier te vinden, maar wel klossen textiel garen.

Aangezien ik altijd alles wil proberen, 
en nog steeds geen zgn.  'zpagetti tas' gemaakt had, deze meegenomen.
Ik kon kiezen uit niet zulke mooie kleuren, en deze taupe kleur beviel me het best.





Op het bijgesloten patroon, kon je kiezen tussen een mandje of een tas.
Dat werd dus een tas, kan ik wat meer mee dan een mandje...
Het gewicht op de klos was 1 kg....dus de tas weegt ook 1 kg :)
Is trouwens erg snel klaar,
ook zo'n 1 avond projectje...




De foto was een beetje 'kaal' dus hup.... beertje in de tas,
ook afgekeken bij Nelleke 
( ja, is een van mijn favoriete blogs,zij kan zo leuk met poppen en beertjes spelen)





De ronde bamboe handvaten die er bij zaten vond ik aan de kleine kant voor de tas,
dus heb ik een paar vintage handvaten gebruikt die ik pas van de buurvrouw gekregen had.
Ook van bamboe, maar niet rond maar half rond... patste mooier bij de tas.

Aan 1 kant was er een 'bolletje' af, 
maar daar heb ik een ander 'bolletje' aan geplakt....
Je mag toch best zien dat het 'vintage' is ...



Ook de 'flap' heb ik er niet aan gemaakt, vond dat niet zo mooi.
Wel een soort van bloemetje gehaakt, en aan de voorkant vast gemaakt..
De losse uiteinden gewoon laten hangen...vond het wel leuk staan.
Zo heb ik toch weer mijn eigen TWIST aan die tas gegeven ☺





8 opmerkingen:

  1. Mooi geworden zeg! Ik wist niet dat ze daar ook al dat soort garen verkopen, ik vond laatst wel bij de Blo...r dat soort garen in een mooie warme kleur die me aansprak.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha....Je twist komt erg leuk over....en die tas..tjaaa daar ben ik weg van,de kleur ervan ook.

    Calque papier heb ik ook nog nooit bij a...n gevonden ..wel canvas papier.

    lieve groetjes

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marian, mooie tas heb je gehaakt. En erg leuk om er "je eigen" tas van te maken, dat maakt het net weer even ietsjes bijzonderder!
    Groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke tas. Heb ook nog nooit met dit garen gewerkt. Toch eens proberen. leuke twist heb je eraan gegeven.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent ook echt van alle markten thuis he. Wat een superleuke tas!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo,
    ik was een beetje aan het kijken op internet, omdat ik zelf ook zo'n klos garen heb gekocht. het is mijn eerste keer dat ik aan het haken ben. ik vind het nog een beetje lastig. zou je mij misschien kunnen helpen. ik vind jou tas er zoveel leuker uit zien. en de mijne lijkt nogal klein vergeleken met die van jou. misschien heb je een wat makkelijkere uitleg voor mij. je zou me er erg mee helpen.

    Groetjes
    Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo,
    ik was een beetje aan t surfen op t internet. ik heb zelf ook zo'n klos garen gekocht. en ben er nu mee bezig. alleen de mijne lijkt veel kleiner te worden.
    het is trouwens de eerste keer dat ik haak. ik zou graag een beetje hulp krijgen. misschien dat jij me kan helpen. al vast bedankt!
    ik vind die van jou er super gaaf uit zien. leuker dat de tas die op de verpakking staat.Zou je me kunnen helpen?

    Groetjes
    Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tjitske...beetje late reactie, maar ja ik ben aan het verven in een pas opgeleverd huis...dus dan weet je het wel.
      Wat weet je niet? In welk opzicht zou ik je kunnen helpen?

      Verwijderen